Monday, April 10, 2017

Ini 6 Teknik Specifickan Audien Anda

Dah pergi banyak kelas FB Ads, tapi masih blur? Buat dulu 6 asas iklan ini sebelum anda jadi semakin mengarut.

Soalan:

Saya dah pergi banyak kelas, macam-macam teknik iklan FB Ads yang saya belajar, tapi saya patut mula dari mana ya?

Jawapan:

1. Baik cikpuan tak payah pergi banyak kelas kalau last sekali tak tahu apa yang perlu dibuat.

2. Asas iklan ini sama saja kalau pergi beratus ribu seminar di Malaysia dan luar negara. Ia terletak pada ‘sejauh mana kita kenal pelanggan yang kita nak jual.’

3. Jadi, jawab soalan ini dulu:

“Aku nak jual produk / servis ini kat siapa?“

4. Senaraikan dulu banyak-banyak. Kemudian kecil dan spesifikkan. Contohnya:

Umum: Aku nak jual kat wanita.

Spesifik: Aku nak jual kat wanita yang dah bekerja tapi ada masalah jerawat sebab selalu tak cukup tidur.

Lagi spesifik: Aku nak jual kat wanita yang dah bekerja tapi ada masalah jerawat sebab selalu tak cukup tidur, supaya dia tak malu lagi untuk pergi ke pejabat.

5. Itu contoh saja. Tujuan spesifik ini hanya satu: Supaya kita jelas kepada siapa kita nak jual.

6. Iklan tak boleh tembak pada semua orang. Orang yang selsema tak akan teruja nak beli ubat batuk, walaupun produk kita boleh selesaikan masalah batuk dan selsema.

Apabila sudah kuasai asas ini, baru praktiskan ilmu-ilmu teknikal FB Ads yang cikpuan dah habiskan beribu ringgit untuk belajar.

There is no charge for awesomeness.

No comments:

Post a Comment